Tiina Konttinen, Dextili: ”Laite- ja järjestelmäkannan häiriötön toimivuus on meille ehdoton edellytys”

Dextili on kiinteistö- ja rakennusalalle erikoistunut taloushallintopalvelukeskus. Kaikkien yrityksen asiakkaiden taloushallinto tapahtuu täysin sähköisesti. Toimivan ja tehokkaan työskentelyn kannalta on tärkeää, että Dextilin työntekijöiden käyttämät laitteet ja ohjelmistot toimivat luotettavasti ja saumattomasti. Tätä on omalta osaltaan mahdollistamassa Centeron Seremoniamestari-palvelu.

Dextili on perustettu vuonna 1997. Sen jälkeen yritys on kasvanut tasaisesti ja työllistää tällä hetkellä noin 50 taloushallinnon ammattilaista neljällä eri paikkakunnalla: Pihtiputaalla, Saarijärvellä, Pyhäsalmella ja Jyväskylässä.

– Kaikki taloushallinto tehdään sähköisesti. Meillä ei paperia tulostella. Suurin osa yhteydenpidosta asiakkaisiin tapahtuu myös sähköisesti, ja pidämme paljon esimerkiksi Skype-palavereita. Osa työntekijöistämme tekee myös pelkkiä etätöitä, kertoo Dextilin palvelutuotannon päällikkö Tiina Konttinen.

– Kaikki tämä on mahdollista vain siten, että meillä on hyvä ja toimiva laitekanta sekä siihen sopivat järjestelmät, hän jatkaa.

Pirstaloitunut kokonaisuus yhtenäiseksi

Ennen Dextilin ja Centeron yhteistyön alkamista oli Dextilillä omasta takaa yksi vastuuhenkilö, joka vastasi käytössä olevista laitteista ja niiden järjestelmistä. Toimipisteiden pitkät etäisyydet toisistaan aiheuttivat kuitenkin omat haasteensa päätelaitehallintaan. Pirstaleinen kokonaisuus haluttiin yhtenäistää.

– Laite- ja järjestelmäkannan häiriötön toimivuus on meille ehdoton edellytys. Jos jokin laite tai järjestelmä lakkaisi toimimasta, emme pystyisi tekemään töitämme. Tunnistimme tämän riskin ja halusimme saada kaiken pelittämään sekä kokonaisuuden kasaan. Lähdimme miettimään asiaa Centeron kanssa.

– Centeron Seremoniamestari-palvelu oli meille se sopivin ratkaisu. Myös palvelun hinta-laatusuhde oli hyvä, ja siitä se sitten lähti, Konttinen muistelee.

Sujuvaa palvelua hyvällä perustalla

Seremoniamestari-palvelun avulla Centero tuottaa Dextilille perinteiset viestintäratkaisut Microsoft Office 365:n avulla sekä päätelaiteympäristön hallinnan Microsoft Intunen avulla. Seremoniamestari-palvelun lisäksi Centero tuottaa Dextilille myös tietoturvaan ja -suojaan liittyviä palveluita. Dextilille on myönnetty FINCSC-kyberturvallisuussertifikaatti, jonka eteen Centero ja Dextili tekivät yhdessä töitä.

– Asiakkaamme odottavat meiltä taloushallintopalveluiden sujuvuutta. Jotta voimme palvella heitä sujuvasti, on kokonaisuuden toimittava ja perustan oltava kunnossa.

– Centero seuraa laitekantaamme ja näkee, missä kunnossa yksittäiset laitteemme ovat. Sen avulla osataan ennakoida, milloin jokin laite kaipaa uusimista tai joitakin muita toimenpiteitä. He pitävät huolen myös siitä, että järjestelmien uusimmat päivitykset ovat aina asennettuna.

”Centeron kanssa tehtävässä yhteistyössä kulminoituvat kumppanuus, turvallisuus ja luotettavuus”

Centero saa Konttiselta kiitosta asiantuntevuudestaan. Dextilin tietohallintovastaava ja Centero pitävät säännöllisesti yhteyttä ja käyvät läpi aina tietyn ajanjakson sekä sen aikana tapahtuneet asiat. Centero seuraa jatkuvasti Dextilin ja Seremoniamestari-palvelun toimintaa antaen vinkkejä ja kehitysehdotuksia, kuinka kokonaisuus voisi toimia entistäkin paremmin.

– Seremoniamestarin käyttöönoton tavoitteena oli se, että kun kaikki toimii, niin me pystymme tekemään töitä häiriöttä. Se on toteutunut erinomaisesti.

– Centeron kanssa tehtävässä yhteistyössä kulminoituvat kumppanuus, turvallisuus ja luotettavuus, Konttinen summaa.