Jenni Pelkonen, WorkPower: ”Suurimmat hyödyt ovat kustannustehokkuus sekä ohjelmistojen jatkuva ajantasaisuus”

WorkPower on henkilöstöalan asiantuntija- ja rekrytointipalveluita tarjoava kotimainen perheyritys. Centeron Seremoniamestari-palvelu tuottaa WorkPowerille hyvin kattavasti erilaiset IT-palvelut aina työasemien ja ohjelmistojen toimituksista päätelaitteiden ja palvelimien hallintaan. Kokonaisuus on WorkPowerille asiakkaana helppo sekä kustannustehokas.

WorkPower aloitti toimintansa Tampereelta vuonna 2003. Tällä hetkellä yrityksellä on toimintaa useammalla eri paikkakunnalla Suomessa sekä rekrytointitoimistot Unkarissa, Virossa ja Puolassa.

– Meillä on yhteensä noin 50 toimihenkilöä, joista suurin osa tekee liikkuvaa työtä. Siinä mielessä kaikkien laitteiden – läppäreiden, puhelimien sekä muiden tarvikkeiden – tulee olla kunnossa kaikkine mobiiliyhteyksineen, painottaa WorkPowerin liiketoimintajohtaja Jenni Pelkonen.

Apu on saatavilla heti ja ilman turhia välikäsiä

Centero ja WorkPower ovat tehneet yhteistyötä jo useamman vuoden ajan. Lyhyesti sanottuna Centeron Seremoniamestari-palvelu vastaa kaikista WorkPowerin työasemista ja IT-asioista. Seremoniamestari valvoo ja hallinnoi WorkPowerin palvelimia ja vastaa myös internet-yhteyksiin, tietoturvaan ja palomuureihin liittyvistä asioista yhdessä omien kumppaneidensa kanssa.

– Meillä ei itsellämme ole vahvaa IT-osaamista, joten tarvitsemme kumppanin, joka osaa kertoa asioista selkokielellä. Tärkeää on myös se, että Centeron kanssa koemme saavamme apua heti, kun sitä tarvitsemme, Pelkonen kertoo.

– Pääkäyttäjämme voivat olla asiakaspalvelun sijasta yhteydessä suoraan IT-tukeen sekä niihin varsinaisiin henkilöihin, jotka voivat ongelmia konkreettisesti ratkoa. Samoja asioita ei siis tarvitse selostaa useammalle henkilölle, koska he osaavat esittää ne oikeat kysymykset, Pelkonen jatkaa.

Kustannustehokas kokonaisuus säästä WorkPowerin aikaa

Centero saa erityistä kiitosta nopeasta reagoinnista sekä yhteistyön helppoudesta. Pelkosen laskelmien mukaan yli 90% kaikista ongelmista saadaan selvitettyä saman päivän sisällä. Ongelmatilanteita on kuukausitasolla määrällisesti vähän ja niistäkin suurin osa johtuu Pelkosen omien sanojen mukaan enemmän käyttäjästä kuin itse laitteesta tai esimerkiksi jostakin ohjelmistosta.

– Ennakoiva työ toimii varsin hyvin. Meille tärkein asia on se, että saamme heti jonkun kiinni. Jos jossakin laitteessa tökkii jokin, ei työntekijämme voi silloin tehdä oikein mitään, Pelkonen sanoo.

– Suurimmat hyödyt ovat kustannustehokkuus sekä ohjelmistojen jatkuva ajantasaisuus hyvän etähallinnan kautta. Centeron palvelut ovat hinnoiltaan kilpailukykyisiä, eikä meidän aikaamme mene mihinkään turhaan säheltämiseen, vaan sitä säästyy muuhun, Pelkonen päättää.