Centeron tuoreet saarnamiehet tilittää – Osa 1

hannu_ja_timo

Kuten uusista myyntipäälliköistämme kertovassa lyhyessä uutisessa lupasimme, saatte kuulla Timon (kuvassa vasemmalla) ja Hannun Centero-elämän alkutaipaleen kokemuksista heidän itse kirjoittamista ”päiväkirjajutuista”. Seuraavassa uusien saarnamiestemme fiilistelyjä ensimmäisten viikkojen ajalta.

”On ollut kyllä hienoa huomata, millä tarmolla nämä uudet saarnamiehet ovat syttyneet hommiin. Vaikka tuotteet, teknologiat ja palvelut ovat osittain täysin uusia, jätkät kurittaa puhelinta jo täyttä häkää”, sanoo Centeron myynnistä vastaava Teemu Tiainen.

”Jees totta puhut. Hyvältä näyttää, vaikka tietysti sitten vasta ne euroista kertovat tulokset määrittelevät myöhemmin, kuka on se kovin jätkä”, lisää Centeron toimitusjohtaja, Juha Haapsaari.

Vaan lukekaapa alta koltiaisten omat kommenttinsa ensimmäisistä viikoista. Luuletteko, että kohta jo kolikot kilisevät ja setelit kahisevat?

Timo Ruuska

timo_ruuskaUusi työ ja uudet kujeet! Joulukuun alusta starttasi meikäläisen uran Centero Oy:n palveluksessa. Olin kuullut paljon hyvää Centerosta täällä työskentelevän ystäväni kautta, ja kun haku uudesta työntekijästä tuli auki syksyllä, päätin pyrkiä pestiin!

Parin haastattelukierroksen jälkeen edessä olivatkin kädenpuristukset ja tervetulotoivotukset. Reilu pari viikkoa on nyt takana uudessa toimessa ja voin sanoa, että paljon on kyllä tarttunut tietoa päähän!

Toimialan vaihto IT-alalle ja b2c-puolelta b2b-puolelle siirtyminen ovat laittaneet pääkopan töihin. Pelkästään jo työssä käytettävät sovellukset ja järjestelmät ovat käytännössä erilaisia verrattuna aikaisempien työpaikkojen järjestelmiin. No, mutta eipä siinä, kaiken aina oppii!

Perusjärjestelmien käytön oppimisen jälkeen olikin aika siirtyä itse Centeron ”tuotekatalogin” pariin. Perustasolla kaikki tuotteet olivat tuttuja, mutta kun perusasioista mennään pikkasen syvemmälle, tilanne totta kai muuttuu. Enemmän teknistä tietoutta vaativa kuunteleminen ja tiedon sisäistäminen vaativat toistoja ja vielä kerran toistoja.

Kaiken tietotulvan ja koulutuksen keskellä influenssa kaatoi miehen sängyn pohjalle, samalla tavalla kuin Robert Helenius vastustajansa joulukuisessa matsissa. Muutaman huili päivän jälkeen oli aika tarttua taas sorviin ja uudella innolla kohti uusia oppeja.

Tämän parin viikon intensiivisen koulutuksen keskellä on ollut erittäin hienoa ja palkitsevaa huomata, että joka ikinen päivä olen oppinut jotain uutta! Tähän on totta kai vaikuttanut hyvä perehdytys asiantuntijakonkareiltamme.

Myös firman ilmapiiriä täytyy kiittää. On ollut mukava työskennellä leppoisassa ja vapautuneessa ilmapiirissä. Ensimmäiset viikot ovat olleet lupaavia, joten on ilo jäädä odottamaan, mitä Centero pystyy jatkossa tarjoamaan! Odotukset ovat kovat.

Saatte kuulla minusta vielä lisää täällä blogissa, kunhan lumet – ei vaan kinkut – ovat sulaneet.

Hannu Laitinen

hannu_laitinenAloitin työt Centerolla maanantaina 5.12. Ensimmäisellä viikolla riitti haltuun ottamista uusissa työvälineissä, sillä Centerolla on panostettu moderniin laitteisiin ja järjestelmiin, kuten alan toimijalle onkin luontevaa.

Viikon aikana tutustuin tietenkin myös uusiin työtovereihin ja sain yllättyä työyhteisön rennosta ilmapiiristä.

Torstaina kävimme pääkaupunkiseudulla myyntikoulutuksessa, joka oli erittäin käytännönläheinen. Päivä oli kuitenkin pitkä, ja viikon lopulla tuntui, että ensimmäinen viikko oli raskaampi kuin olisin odottanut. Viikonloppuna tuli sitten oltua hyvin rauhallisesti ladaten akkuja seuraavaan viikkoon, mitä nyt sunnuntaina kävin pelaamassa muutaman salibandymatsin. Tästä se lähtee.

Toisella viikolla jatkettiin perehtymistä Centeron tuotteisiin ja niiden hyötyihin. Tuotetuntemusta on tarkoitus syventää koko ajan esimerkiksi käytännössä oppimisen ja itseopiskelun kautta.

Maanantaina pääsin myös konkreettisesti kokemaan miltä tuntuu, kun työvälineet eivät toimi. Suutarin lapsellakaan ei aina ne parhaat kengät ole jalassa. Onneksi läppäri saatiin asiantuntijamme, Aapo Kettusen, avustuksella käyttöjärjestelmän uudelleenasennuksen myötä tokenemaan. Näin pääsinkin tutustumaan, miten Centero Seremoniamestari -palvelun prosessit toimivat käytännössä. Laitteessa taisi olla jotain perustavamman puoleista vikaa, mutta laite oli kuitenkin taas toimintakunnossa paljon odotettua nopeammin.

Tiistaina pääsin jo jonkinlaiseen vauhtiin asiakkaille soittamisessa. Soitimme Timon kanssa EU:n tietosuoja-asetuksen vaikutuksiin liittyvän webinaarisarjan osallistujia läpi keräten palautetta ja sopien tietoturvakartoituksia asiakkaille. Keskiviikkona pidettiinkin webinaarisarjan syksyn viimeinen osa, jossa keskityttiin tietoturvalliseen tulostamiseen.

Minunkin kokemuksistani saatte lukea lisää taas välipäivien aikaan. Pysykää kanavalla.


Luethan myös saarnamiesten jatkotilitykset täältä.

 

Laske säästösi

Automatisoi sovelluspäivitykset ja lopeta pikkusoftien kanssa painiminen. Centero Software Manager säästää aikaa, rahaa ja hermojasi.

« Edellinen artikkeli: Office 365 E3-E5-pakettien sähköpostilaatikon tila kaksinkertaistuu
» Seuraava artikkeli: Sovellusvirtualisointi tuo sovellusjakeluihin lisää joustavuutta